|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1662 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Cele:
- Integracja rodziców i dzieci.
- Wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka przez ruch i bliski kontakt emocjonalny z rodzicem.
- Rozwijanie ekspresji plastycznej, ruchowej i myślenia twórczego.
- Wytworzenie miłej atmosfery, zaufania do nauczyciela i szkoły.
Czas spotkania: około 90 minut. Pomoce:
- płyta z podkładem muzycznym,
- do pkt 8 kartki, mazaki, nożyczki, agrafki,
- do pkt 11 kolorowe kwadraty 10 cm x 10 cm, po dwa w tym samym kolorze,
- do pkt 12 mazaki,
- do pkt 14 arkusz papieru z żółtym kołem w środku, mazaki,
Przebieg zajęć:
- Powitanie, zachęcenie do wspólnej zabawy. W trakcie spotkania cały czas słychać cichą muzykę.
- Piosenka na powitanie "Piłka Oli"
- "Witamy swoje ciało" dotykanie dłońmi różnych części ciała, masując je i mówiąc: "to są moje dłonie – witam was, to są moje łokcie – witam was, to są moje uszy – witam was, itd.
- "Witamy ciało partnera" np. "dłoń rodzica wita się z dłonią dziecka, kolano rodzica wita się z kolanem dziecka, witają się nosy, witają się usta – całuskami" itp.
- "Przywitanie się całej grupy" uczestnicy ustawieni w kole: witają się kolana, plecy, itp.
- "Przedstawiamy się" wszyscy stoją lub siedzą w kręgu. Każda osoba wymienia swoje imię i wymienia swoje ulubione zajęcie, zabawę.
- Integracja ruchowa w grupie: każda para otrzymuje zadanie wypisane na kartce. Na sygnał nauczyciela rodzic czyta polecenie, które wykonuje dziecko i rodzic.
- "Wizytówki" rodzic i dziecko wspólnie wykonują taki same wizytówki. Rodzic pisze imiona na kartkach o dowolnym kształcie, dziecko koloruje, rodzice przyczepiają je do ubrania.
- Taniec integracyjny "Zatańczmy razem" wszyscy tańczą w parach, na polecenie tworzą koła 4-osobowe, następnie 6-osobowe, 8-osobowe, na koniec jedno duże koło. Taniec inspirowany jest piosenką "Polka Tramblanka"
- "Jak się teraz czujesz?" siedząc w kręgu każdy odpowiada w jednym zdaniu.
- "Kolorowe kwadraty"; każda para otrzymuje po dwa kwadraty tego samego koloru. Chodząc w rytm muzyki po sali noszą kwadraty na głowie, na dłoni, między kolanami. Na sygnał każdy puszcza kartkę na podłogę. Rodzice tworzą koło wokół kartek, a dzieci wewnątrz koła tańczą tak, żeby nie stanąć na kartkę. Może też nastąpić zmiana ról.
- "Domek" każda para podnosi swoje kartki, dziecko maluje dowolny obrazek, rodzic składa kwadrat "w daszek" i wpisuje na nim imiona swoje i dziecka. Wszystkie domki przyklejone zostają na dużym arkuszu papieru.
- "Iskierka radości" stojąc w kole przekazujemy impulsem uścisk dłoni.
- Informacja zwrotna do uczestników zajęć.
"Słoneczko" nauczyciel poleca, aby każdy narysował – na arkuszu papieru z żółtym kołem w środku – promyk o odpowiedniej długości.
- długi – jestem bardzo zadowolony z udziału w zajęciach.
- średni – jestem zadowolony.
- krótki – jestem niezadowolony.
- Taniec integracyjny "Labado".
- Podziękowanie za udział w spotkaniu i pożegnanie.
Literaura: Andrychowska-Biegacz J.: Gry i zabawy rozwijające dla dzieci młodszych. Bogdanowicz Z.: Zabawy dydaktyczne dla przedszkoli. Stasica J.: 160 pomysłów na nauczanie zintegrowane w klasach I-III. Rozwijanie fantazji, zainteresowań i zdolności uczniów. Zajęcia relaksujące.
Opracowała Barbara Baranowska |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|